sobota, 11 października 2014

JESIENNY BUKIET - "RÓŻE" Z LIŚCI KLONU DIY

"Polska złota jesień"- taką właśnie uwielbiam, kolorową, słoneczną, ciepłą....Na spacerze w parku,  w lesie widać wesołe dzieciaki biegające po ususzonych liściach, zbierające kasztany, żołędzie :) Właśnie z takich "darów jesienni" można "wyczarować" piękne bukiety!!
 Dziś pokaże Wam swój jaki wykonałam i krótki tutorial jak zrobić podobny :) Może ktoś się zainspiruje i wykona swój, który wierzcie mi może stać w wazonie nawet rok :)






Do wykonania takiego bukietu potrzebujemy m.in:
  • kolorowe liście klonu , różnej wielkości i świeżo opadnięte z drzewa
  • jakieś inne dodatki np. jarzębinę, owoce berberysu, nasiona klonu
  • sznurek lub jakiś cienki drucik
  • nożyczki


I SPOSÓB WYKONANIA RÓŻY:


Lista składamy na pół i go rolujemy, związując sznurkiem by się nam nie rozleciał- powstaje środek róży


Kolejne płatki wykonujemy składając liść (co raz to większy za każdym razem) na pół i układając go wokół środka róży tak jak to widać na kolejnych fotkach . Tak wykonujemy kilka płatków, a na koniec związujemy całość przy ogonku liściowym.




Tak wyglądam gotowa róża wykonana I sposobem :) Podoba się ?? :)


II  SPOSÓB :

W drugim sposobie , płatki wykonujemy nieco inaczej. Środek róży powstaje tak samo jak w I sposobie, i osobiście wolę ten pierwszy sposób.
Aby powstał nam płatek róży musimy: najpierw środkową część klonu złożyć na pół a boczne jego części wsunąć pod niego, w ten sposób płatek będzie taki "napompowany". Obkładamy nim środek naszej róży i wykonujemy kolejne płatki, aż wielkość róży nam odpowiada, na końcu związujemy u podstawy :)





A tak wygląda róża wykonana tym drugim sposobem :)



Mając kilka, kilkanaście róż układamy z nich bukiet, obkładamy od spodu zielonym liśćmi,  dodajemy dodatki jakie nam pasują np. owoce berberysu, związujemy całość sznurkiem lub drucikiem, przycinamy ogonki liściowe by bukiet ładnie się prezentował. Ja swój ozdobiłam też koronką, by było bardziej elegancko :) Jeśli wykonamy bukiet z samych róż możemy go delikatnie polakierować np. lakierem do włosów i wówczas wytrzyma nawet rok :)


I jak Wam się podoba??:)
Mam nadzieję, że kogoś zainspirowałam :)
Pozdrawiam serdecznie :)
Aneta




23 komentarze:

  1. super kursik, bardzo mi się spodobał, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczny ten bukiet. Jutro idę zbierać liście.
    Zapraszam do siebie na candy
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno w tym roku też sobie zrobię. Muszę tylko poczekać aż więcej liści na klonie się przebarwi.

    OdpowiedzUsuń
  4. cudne:) i fajne, przejrzyste kursiki:). pozdrawiam cieplo:). malwinku

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę, a ja właśnie wczoraj grabiąc liście zastanawiałam się, jak też się robi takie różyczki :) Może spróbuję. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam te róże choć sama nigdy nie zrobiłam :) dzieki Twojemu DIY w końcu to zmienię !!

    OdpowiedzUsuń
  7. Te zrobię takie róże i robię co roku z nich wiązanki na wszystkich świętych, stoją do wiosny
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie różyczki, Twój bukiecik zachwyca

    OdpowiedzUsuń
  9. W ub. roku robiłam taki bukiet :) A zainspirowała mnie moja sąsiadka, która robi takie bukiety na Wszystkich Świętych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny tutorial :) Już od jakiegoś czasu chciałam się skusić na takie róże, może w końcu się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie bukiety i robię je co roku :-)
    Twoje bukieciki Anetko są piękne.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny bukiet. I bardzo fajny tutorial

    OdpowiedzUsuń
  13. cudowny bukiet moze się skusze i zrobię razem z Alusią bo to śliczna jesienna dekoracja

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudny bukiet, wspaniale się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ile pracy i precyzji :)
    Piękny , klimatyczny bukiet wykonałaś :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Najpierw spojrzałam na zdjęcie, a potem przeczytałam dopiero tytuł postu i szczerze mówiąc to pomyślałam po zobaczeniu fotki: jej ale piękny bukiet róż... pozytywnie mnie zdziwiłaś. cuuudeńko :D
    Przy okazji chciałabym Cię zaprosić na mojego bloga: www.diymydesign.blogspot.com, może też dowiesz się i zobaczysz coś nowego, a poza tym organizuję w tym miesiącu małe rozdanie, więc tym bardziej zapraszam do odwiedzenia bloga i wymianę opinii :) pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) cieszę ,że bukieciek się spodobał :) U Ciebie napewno zagoszczę :) Pozdrówki :)

      Usuń
  17. Odezwij się Kochana koniecznie!!! Czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Anetko Kochana lecę jutro szukać liści! :)) Twój sposób na różyczki jest genialny, a bukiet przepiękny.

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam te jesienne kwiaty, co roku je robię, zdobią nasz dom do długiej jesieni. Daję też dzieciakom do szkoły na biurko dla Pani. Zachęcam wszystkich to nic trudnego.

    Pozdrawiam
    Iz

    OdpowiedzUsuń